۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

تاکید رئیس دانشگاه اصفهان برای عملیاتی شدن تفاهم نامه های بین المللی

رئیس دانشگاه اصفهان طی مراسمی، دکتر محمد امیر یوسفی را به عنوان مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه معرفی و از زحمات دکتر آرش شاهین قدردانی کرد.


به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این مراسم، دکتر شاهین را یکی از مدیران برجسته و ممتاز دانشگاه به ویژه در حوزه همکاری های علمی و بین المللی دانست و تصریح کرد: از ظرفیت ایشان در سیاست گذاری های دانشگاه باید کمال استفاده را ببریم.

ایشان در ادامه افزود:  رابطه بنده با دکتر شاهین فقط یک رابطه رسمی و اداری نیست و از ته قلب به ایشان علاقه مندم و تمایلی برای این که ایشان بروند نداشتم ولی به دلایلی که خودشان داشتند ما از ظرفیت ایشان به صورت رسمی و اداری محروم شدیم .

دکتر هرسیج تصریح کرد:  دکتر شاهین علاوه بر این که از نظر علمی در سطح ممتاز بین المللی قرار دارند، به لحاظ  آشنایی به آداب دیپلماتیک نیز از ذخایر دانشگاه محسوب می شوند.  

رئیس دانشگاه با بیان این که،برخی از مدیران دانشگاه از خصوصیات فردی و ممتازی برخوردارند ولی بدنه دانشگاه با آن ها همکاری نمی کنند اظهار کرد:  دکتر امیر یوسفی هم تجربه گرانقدری را در دفتر همکاری های بین الملل دارند و با توجه به این که تعداد کارشناسان دفتر نیز محدود هستند،مدیر و کارشناسان روابط بین الملل با همین تعداد کم بیشترین فعالیت های بین المللی را  انجام می دهند و بهره وری این مجموعه خیلی بالا است.

دکتر هرسیج با بیان این که حدود 200 تفاهم نامه طی 2 سال اخیر با کشورهای مختلف امضا شده است بر ارائه طرح هایی برای فعال سازی این تفاهم نامه ها و عملیاتی شدن آن ها تاکید کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: زحمات زیادی در حوزه بین المللی سازی دانشگاه کشیده شده ولی در بدنه دانشگاه تسری پیدا نکرده است. ما به دنبال راه حل هستیم که زحماتی که در حوزه بین الملل کشیده شده است به ثمر بنشیند و برای تحقق این مهم باید همه واحد های دانشگاه همکاری کنند.

رئیس دانشگاه اطهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که دکتر شاهین انجام دادند، ارتقا جایگاه بین المللی دانشگاه است که از رتبه 51 به 16 رسیدیم و این موفقیت قابل تقدیر است.

دکتر هرسیج با بیان این که یکی از وظایف اصلی دانشگاه، بین المللی سازی است خواستار همکاری همه معاونت ها و دانشکده ها برای تحقق این امر در دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه در ادامه بر تقویت شورای سیاست گذاری در امور بین الملل،فعالیت در اتحادیه دانشگاه های جهان و اتحادیه کشورهای جهان اسلام تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که در سال گذشته حدود 10 سفیر به دانشگاه آمدند و اتفاقات خوبی برای دانشگاه رقم خورد، افزود: در حال حاضر،رایزن علمی ایران در مالزی دکتر صراف از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان هستند و رایزن علمی در جین نیز از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی هستند و ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم و جلساتی را در اصفهان با حضور سفیران برنامه ریزی کنیم.

بعضی از افراد به پست، اعتبار می دهند

دکتر هرسیج یادآور شد: "بعضی از افراد به پست، اعتبار می دهند"، یعنی فردی مانند دکتر شاهین وقتی پستی را می گیرند آن پست اعتبار پیدا می کند. در این مورد می توان شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را مثال بزنیم. شهید جمهور دکتر رئیسی شبانه روز با خلوص نیت کار می کردند، ولی در حال حاضر تراز ریاست جمهوری را بالا برده است و ما الان منتظریم یک نفر بیاید و همین کارها را انجام بدهد. در مورد دفتر همکاری های بین الملل هم همین طور است تراز دفتر بالا رفته و انتظار ما از دکتر یوسفی بسیار بالا است.  

دکتر هرسیج تصریح کرد: اخیرا موضوعی را در شورای دانشگاه تحت عنوان بحران نفوذ و بحران تسری مطرح کردم و این بدین معنی است که یک سری موارد در شورا مطرح می شود ولی وقتی به داشکده ها می رسیم، متوجه می شویم که هیج اطلاعی از تصمیمات شورا ندارند و باید اعضا تلاش کنند به صورت سیستماتیک با هم همکاری نمایند. ما باید بدانیم که دانشگاه یک سیستم است و یک نفر بهترین هم که باشد اگر سیستم همراه نباشد متوقف می شود

دکتر هرسیج ضمن تشکر از زحمات دکتر شاهین از دکتر امیر یوسفی که قبول زحمت کردند نیز تشکر کرد.

دکتر رئیسی مدیر حوزه ریاست  دانشگاه نیز تصریح کرد: امروز گردهم آمدیم که زحمات دکتر شاهین در مدت تصدی در دفتر همکاری های علمی و بین المللی را قدردانی و دکتر امیر یوسفی را به عنوان مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی معرفی کنیم.

دکتر آرش شاهین استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد نیز ضمن سپاس از زحمات رئیس دانشگاه و کارکنان دفتر همکاری های علمی و بین المللی شعری را قرائت و برای همه آرزوی موفقیت و پیروزی نمودند.

به نام خداوند بخشایشگر مهربان

گرچه هرگز گره ای از کار کسی نگشادم

گره از این که به کاری نزدم دلشادم

باری از دوش کسی برنگرفتم، باری

بار خود نیز به دوش کسی ننهادم 

همه با دست پر از مایه گرفتار و اسیر

من به عکس همه با دست تهی آزادم

 

دکتر امیر یوسفی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی و مشاور رئیس دانشگاه در امور بین الملل نیز ضمن تشکر از حسن نظر رئیس دانشگاه و زحمات دکتر شاهین، به تبیین برنامه های آتی دفتر همکاریهای علمی و بین المللی پرداخت و تصریح کرد:

 دکتر شاهین در مدت تصدی در مدیریت دفتر همکاری های بین المللی به حق، تمام وقت و زمان خود را صرف ارتقا رتبه بین الملل و بین المللی سازی دانشگاه کردند . بیش از 5 سال است که بنده به عنوان معاون در دفتر بین الملل فعالیت می کردم و امروز نیز به عنوان مدیر دفتر در خدمت هستم. فعالیت های همکاران ما در دفتر همکاری های علمی و بین المللی فرازمانی و فرامکانی است.  

وی با بیان این که بیشترین نقش را در بین المللی سازی دانشگاه مدیران داخلی دارند افزود: ما ساختارهای خوبی از مدیران قبلی داریم که بسیار عالی است و در ادامه این مسیر تلاش ما این است که بدنه دانشگاه را بیشتر درگیر کنیم.

دکتر یوسفی تصریح کرد: اگر مدیران ذهنیت بین المللی سازی داشته باشند قطعا همکاران هیات علمی هم تشویق می شوند و بین المللی سازی اتفاق خواهد افتاد

وی افزود: کمیته بین المللی سازی را راه اندازی کردیم و اقدامات خوبی انجام شده است . مشکلی که ما در بین المللی سازی دانشگاه داریم ذهنیت درست بین المللی سازی است

خیلی از اعضای هیات علمی وقتی صحبت از بین المللی سازی می شود ذهنشان به سمت سفرهای خارجی می رود و یا در خصوص رتبه صحبت می شود صرفا نگاهشان به یک سری ملاقات ها و سفرها است . ما باید ذهنیت ها را عوض کنیم و فعالیت های مورد نیاز را به آنان معرفی کنیم.

در کمیته بین المللی سازی همه باید شرکت کنند و همه بدنه درگیر شوند و همه مدیران برنامه برای بین المللی سازی دانشگاه داشته باشند.

گفتنی است مراسم معارفه و تکریم مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی روز چهارشنبه 9 خرداد 1403 در محل تالار دکتر رزمجو با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه روابط بین الملل برکزار شد

 

 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/03/12
تعداد بازدید:
266
منبع:
Powered by DorsaPortal